Alternatyva sporto salėms – sportavimas namuose

atsispaudimaiPublikuoju savo giminės straipsniuką – tikiuosi kažkam pravers 🙂

Pastaruoju metu žiniasklaidoje daug straipsnių apie tai, kaip yra svarbu mankštintis. Yra pabrėžiama, kad pusvalandis pabėgiojimo ar 40 minučių sporto salėje jums ne tik prailgins gyvenimą, bet ir gerokai pagerins jo kokybę. Žinoma, sunku su tuo nesutikti. Tačiau kaskart pamačius lieknos, išsišiepusios kur nors gražiais miško  takeliais bėgančios merginos veidą, man nejučia kyla mintis „tikriausiai ji neturi vaikų“.

Prakalbus apie mankštą ar jos galimybes man dažnai į galvą šauna štai maždaug toks vaizdas.“ Jūs kasdien dirbate ir dažnai tenka dirbti viršvalandžius. Iškart po darbo visas išvargęs skubate namo pas šeimą, kur jūsų laukia 2-3 rėkiantys vaikai bei pavargusi nuo jų rėkimo žmona. Vos tik įsėdės į automobilį patenkate į eismo kamštį, judantį vėžlio greičiu. Žinoma, jums „beskubant“ namo paskambina žmona ir pasako, kad pakeliui užsuktumėt į parduotuvę ir nupirktumėt maždaug 10-15 pirkinių. Gerai, pagaliau išsivadavęs iš eismo kamščio,  jūs užsukate į parduotuvę ir po 40 minučių kančios patirtos stovint eilėje bei vaikštant iš vieno parduotuvės galo į kitą ieškant nelemtų konservuotų špinatų, pagaliau grįžtate namo. Žinoma, jums dar norisi persirengti, palysti po dušu ir nuprausti visą prakaitą ir kraują (na, gerai šiek tiek perdedu), kurį praliejote darbe.

Nusiprausus norisi pasportuoti. Juk visi sako, kad tai labai sveika, ar ne taip?“ Bet kada sportuoti, jeigu vaikai lipa ant galvos, žmona nori bent pusvalandi ar valandėlę pailsėti. Kadangi esate geras vyras, jūs pažaidžiate su vaikais, ir štai jau 8-a valanda.“ Pažaidus su vaikais atrodo, kad daugiau jau nieko nesinori ir einama tiesiu taikiniu prie televizoriaus, kur tuoj rodys futbolo ar krepšinio varžybas, kur jūs matysite po aikštę bėgiojančius tuos raumeningus vyrukus ir įsivaizduosite, kad vienas iš jų esate jūs.“ Ir tuomet kyla klausimas, kaip gyvenant tokiu tempu įmanoma dar skirti 2 valandas nuvažiavimui į sporto klubą, pasportavimui, nusiprausimui ir grįžimui namo? Atsakymas – neįmanoma.

Užtai yra alternatyva. Sportuoti namie. Žinote, nereikia valandos, nei pusvalandžio, pakaks 15 minučių. Bet po jų būsite tokie išsekę, kad dar 15 minučių gulėsite pasliki ant grindų, bent jau pirmą dieną. Taip nutiko ir man. Taigi, kartą prisėdau ir parašiau pačius elementariausius pratimus, kurie šovė į galvą ir kuriuos esu matęs. Susirašiau eilės tvarka tuos pratimėlius (kad dirbtų ne tik rankos, bet ir kojos, klubai, pečiai, presas, šlaunys ir t.t.) ir kelias dienas bandžiau. Galiausiai parinkau geriausią mano kūnui pratimų derinį, kurį jums ir pristatau.

Taigi, tai yra šešių pratimų derinys, kurį darome be sustojimo, t.y, padarę pirmą pratimą, iškart darome antrą ir t.t. Padarę visus šešis, darome 60 sekundžių pertrauką, o tuomet kartojame iš naujo. Taip darome kokius 3-4 kartus. Jei pirmą kartą sportuodami padarysite 4 kartus po 6 pratimus su minutės pertrauka (iš viso trys pertraukos po minutę), tai jūs nepaprastų gabumų žmogus. Prie kai kurių pratimų prirašiau angliškus jų atitikmenis, kad galėtumėt internete įvedę iškart rasti, kaip tai daroma. Taigi, pradedam.

 

  1. Pradedame nuo ne pilnų pritūpimų (angl. –„squat“) – 25
    Čia video, jei kas nesupranta
    https://www.youtube.com/watch?v=UXJrBgI2RxA
  2. Atsilenkimai – 30 (atsilenkimus darome rankas nebūtinai užsidėję ant galvos, galima rankas tiesti iki kojų arba laikyti jas ant krūtinės)
  3. Burpiai (angl. – „burpee“) – 15
    Čia vėl nesuprantantiems
    https://www.youtube.com/watch?v=JZQA08SlJnM
  4. 10 įtupstų einant į priekį (angl. „walking lunge“)
    https://www.youtube.com/watch?v=YYWhkctnP2o
  5. 15 atsispaudimų (angl. „pushups“). Pradedantiems pakaks daryti atsispaudimus nuo kelių, ne nuo pirštų galų.
  6. 1 minutės trukmės planka (angl. „planks“)

1 minutės poilsis

Štai čia surašyta mano 6 žingsnių sveikatinimosi programa. Tokia paprasta ir suprantama.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *