Kaip išvengti ligų ir išlikti sveikam

Ar jums niekada nekilo klausimas, kodėl vieni žmonės serga dažniau už kitus? Aš pats jau įpratau, kad vos tik atšilus orams, būtinai turiu peršalti. Tarkim balandžio mėnesį, kai termometro stulpelis pakyla virš 20 laipsniu,  kažkokiu stebuklingu būdu sugebu persišaldyti, nors tarkim visą žiemą nė nekosėjau.  Tarytum ligos ir virusai vienus apeina ratu, o prie kitų kimba kaip musės prie medaus. Ką turėtume daryti, kad išvengtume peršalimo ligų? Ką darome ne taip, kad persišaldome? Kaip apsisaugoti nuo gripo?
Kalbant apie gripą gydytojų patarimas – pasiskiepyti. Tačiau ar yra kitas būdas kaip išvengti ligų ir gyventi sveiką gyvenimą? Yra. Reikia laikytis keturių paprastų taisyklių.
Pirma, susidraugauti su šviežiu oru. Sveikas protas sako, kad būnant namie, ten kur šilta ir jauku, mūsų imuninei sistemai yra lengviau kovoti su ligomis nei lauke, kur šalta. Bėda ta, kad būtent namie mes dažniausiai kontaktuojame su žmonėmis ir užsikrečiame jų pernešamomis ligomis, virusais. Būdami lauke mes ne tik išvengsime artimo kontakto su kitų pernešamais virusais, bet dar ir sustiprinsime savo imuninę sistemą.  Mankšta skatina neutrofilų ir monocitų gamybą, kurių dėka sustiprėja imuninė sistema.
Antra – poilsis. Yra milijonai priežasčių, kodėl turėtume skirti bent šiek tiek laiko poilsiui. Ir ne bent šiek tiek, tačiau poilsis turėtų tapti mūsų prioritetu. Kodėl? Nes stresas padidina tikimybę susirgti. Jeigu stresas užsitęsia, galiausiai tai tampa streso hormonų – gliukokortikoidų išsiskyrimo priežastimi. Jie slopina jūsų kūno sugebėjimą gaminti citokinus – imuno komunikacijos molekules. Šios molekulės aktyvina imuninę sistemą. Kuomet esame streso būsenoje dažniausiai pamirštame deramai  savimi pasirūpinti – ne pakankamai miegame, blogai maitinamės, nesimankštiname ir tokiu būdu dar labiau aliname savo kūną.
Pasak ligų kontrolės ir prevencijos specialistų pats paprasčiausias būdas išvengti ligų – kuo dažniau plautis rankas. Nekiškit savo pirštų prie burnos, nosies ir akių ir išsiugdykite įprotį kuo dažniau jas plautis su muilu ir vandeniu. Pirmiau gerai išsimuilinkite rankas ir darykite tai mažiausiai dvidešimt sekundžių, o tuomet nuplaukite jas vandeniu ir nusausinkite rankšluosčiu.
Viena bemiegė naktis didelė įtakos jūsų imuninei sistemai neturės, bet jeigu dažnai mėgstate panaktinėti, tuomet derėtų rimtai susirūpinti šiuo žalingu įpročiu. 2009 metais Carnegie Mellon atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad jeigu miegate mažiau nei septynias valandas be jokių pertraukų net trigubai padidinate susirgimo galimybę. Dažnai mūsų lova yra vienintelė vieta, kur galime apmąstyti visus dienos įvykius ir problemas, tačiau nelaimei problemų sprendimas lovoje sumažina jūsų miego laiką.
Ir galiausiai – per dažnas alkoholio vartojimas gali tapti tiesiausiu keliu į ligą. Jums nebūtina atsisakyti stiklinės vyno prie pietų stalo, tačiau gerai pagalvokite prieš maukdami visą butelį iki dugno. Anot Sveikatos Instituto tiriančio alkoholio poveikį organizmui atlikto tyrimo per didelis alkoholio vartojimas susilpnina imuninę sistemą ir baltieji kraujo kūneliai ne taip efektyviai kaip anksčiau naikina bakterijas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *