Kaip sveikai maitintis ir puikiai jaustis

sveika mitybaTaigi, norint sveikai gyventi, reikia visų pirma sveikai maitintis, bent jau toks yra vienas iš mano 6 sveikos gyvensenos žingsnių. Jau girdžiu sunkius atodūsius – „ir vėl laikytis dietos, na kiek gi galima?!”

Na, manau, kad sveika mityba nereiškia perkarusio kūno, ar vien tik avižinės košės valgymo. Manau, kad sveika mityba, tai visų pirma – sveika ir kupina energijos savijauta pavalgius, be jokio apsunkimo jausmo. Ir tai galima pasiekti minimaliom sąnaudom. Taip, jei norite super rezultatų (atrodyti kaip „supermenas/ė“), reikės ir super dirbti. Jei norite vidutiniškų rezultatų jūsų mityboje (kad organizmas neapsunktų ir kepenys puikiai dirbtų) – tuomet galima šiek tiek pasistengti ir turėti tikrai neblogą rezultatą. Kitaip tariant jūs ne tik sukontroliuosite savo viršsvorį, kad ir minimaliai, bet ir pasitaisys jūsų fizinė sveikata, bei emocinė savijauta. Ir tai tiesa, nes pasirodo, pagal paskutinius kažkokius ten tyrimus, žmonės vartojantys perdirbtą/supakuotą mėsą, maistą išsinešimui (mėsainiai, sūrainiai, visokie kitokie …ainiai), cukraus prifarširuotas pyragėlius dažniau išgyvena depresiją, stresą, nerimą ir kt. Pasirodo, nesveikas maistas gali skatinti protinių sutrikimų vystymąsi, Alzheimerio ligą ar net šizofreniją.

Jo, reikalai atrodo rimti…todėl…dabar… KUO GREIČIAU MESK ŠITĄ BANDELĘ!!!!!!!!!!!!!

Valgymas namuose, šviežių daržovių, vaisių valgymas ir susilaikymas nuo cukraus bei angliavandenių (na gerai, paskutinių dviejų vis tiek sunkiai atsisakysim, tai tiesiog mažesnis jų vartojimas) kaip mat prašviesins nuotaiką ir atitolins psichinių susirgimų riziką. Taip, žinau, visko iš karto atsisakyti neįmanoma, bet galima po truputį kažką mažinti ir iš kitos pusės kažką didinti, nereikia čia radikalizmo (tipo, arba viskas arba nieko, come on!)

Manau geriausia pradėti nuo smulkių žingsnių, pavyzdžiui sveikų salotų puodas bent kartą per savaitę (kiekvienam gali būti skirtingai) ar du kart per savaitę, na kiekvieną dieną būtų idealu, bet nežinau, pas mus toj Lietuvoj su salotomis žiemą sunkiau.

Neblogai būtų kažkokį riebų patiekalą pakeisti ne tokiu riebiu, pavyzdžiui keptą kiaulienos kepsnį pakeisti į keptą žuvį ir taip daryti kartą per savaitę. Jei per žiauriai skamba, na tai bent jau per dvi savaites (oh, come on, negi taip sunku?)

Kitas dalykas – tai maisto ruošimas namuose. O taip, labai sveika pasirodo – visų pirma užsiėmimas su šeima, o ne sėdėjimas prie teliko, antra protui šiokia tokia mankšta, trečia – kažką naujo sužinosite, ketvirta – švieži ir sveiki jūsų pirkti produktai, be jokių E.

Skysčių vartojimas. Visi žino, kad kas negers tas nevažiuos… Oi, ta prasme kas negers, tam bus blogai. Ir vandens negers, ne kokių ten HBH. Vanduo padeda išvalyti organizmą nuo toksinų, teikia energijos, palaiko kraujagyslių veiklą ir t.t., išvardint visko nėra reikalo. Ir per dieną jo reikia išgerti +/- 2 litrus.

Mažinkite cukraus suvartojimą. Cukrus yra vienas iš žalingiausių ingredientų mūsų vakarietiškuose produktuose ir patikėkite, jis dedamas kur tik įmanoma ir nemažais kiekiais. Taigi, pasiruoškite, nes jo yra ne tik tortuose ar saldainiuose. Duona, batonas, sriubos ar daržovės iš pakelių, padažai, margarinas, šaldytas maistas, greitas maistas, kečupas, kava, arbata (su šaukšteliu cukraus). Čia tik šiaip, kas atėjo į galvą. Vienu žodžiu – skaitykite etiketėse ką perkate ir cukraus vartokite kuo mažiau. Jei jai labai „lomkės“ – pakeiskite jį saldžiais vaisiais ar daržovėmis (braškės, melionai, arbūzai, kriaušės, bananai…).

Tai tiek šiam kartui. Sėkmės!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *