Kas trukdo pasisavinti magnį

Magnis - špinatai
Magnis – špinatai

Kas trukdo pasisavinti magnį?

Apie magnio teigiamas savybes prirašyta labai daug ir pasiskaityti galite tiesiog įvedę paieškos varikliuose magnio nauda ir panašius raktažodžius. Jei dar nežinote, magnis dalyvauja daugelyje organizmo reakcijų (pavyzdžiui atpalaiduojant raumenis, reguliuojant širdies ritmą, nervų sistemą, cholesterolio kiekį ir t.t.).

Kas vyksta, kai trūksta magnio? Dažniausiai pirmas simptomas būna raumenų mėšlungis. Būna, kad intensyviai pasportavus, kojas pradeda traukti mėšlungis. Nenuostabu – per prakaitavimą išsiskiria magnis, todėl jei jo trūksta organizme ir atsargų neužtenka – tuomet reikia „pasipildyti atsargas“. Mėšlungis ne vienintelis požymis. Kiti požymiai rodantys magnio stoką gali būti nuovargis, silpnumas (nors ir gerai išsimiegojote), padidėjęs nervingumas, nemiga, lūžinėjantys nagai ir slenkantys plaukai, bei paraudusi oda ar dermatitas. Be to, gali atsirasti depresija, pradėti varginti galvos skausmai ar net migrena, sutrikti širdies ritmas. Išvardintas simptomų sąrašas nėra galutinis, šiuo atveju tiesiog norime parodyti, kad trūkstant magnio, gresia nemenki nemalonumai.

Nebūtina naudoti magnio papildus, kad atstatyti magnio pusiausvyrą – užtenka daugiau ir dažniau pavartoti magnio turinčius natūralius produktus. Kokiuose produktuose yra magnio? Daugiausia magnio koncentracijos yra moliūgų sėklose, šokolade, špinatuose, migdolo riešutuose, saulėgrąžose, neskaldytuose grūduose ir sorose. Mažiau magnio turi daugybė kitų produktų, bet šiuos valgant turėtų pavykti atstatyti magnio atsargas.

Jei pradėjote vartoti daugiau magnio turinčių produktų, nusiteikite vartoti juos ilgesniam laikui – 2 – 3 mėnesius, priklausomai  nuo jūsų organizmo savybių, gyvenimo būdo ir kitų dalykų, kurie gali įtakoti magnio pasisavinimą. O kas gi trukdo pasisavinti magnį? Na visų pirma, neteisinga mityba (stipriai rafinuoti ir apdoroti produktai), bet tikiuosi, tai jau išsprendėme. Labai svarbus jūsų gyvenimo būdas, o tiksliau žalingų įpročių įtaka. Pavyzdžiui, jei jūs vartojate alkoholį ar geriate daugiau nei įprastai kavos ar arbatos (daug kofeino turintys produktai) – magnis pasišalina iš jūsų organizmo greičiau ir didesniais kiekiais.

Jei sergate tam tikromis žarnyno ir virškinimo ligomis, mineralų ir ne tik magnio pasisavinimas gali būti problematiškas. Pavyzdžiui, jei sirgote Roto ar Noro virusu ir smarkiai viduriavote ar vėmėte – būtina vartoti daug skysčių ir mineralų turinčių papildų.

Netinkamai subalansuotos dietos taip pat gali tapti kliūtimi, kuomet atsisakoma tam tikrų maisto produktų, kad tik numesti svorį. Svoris, žinoma, numetamas, bet mineralai irgi „numetami“. Todėl renkantis dietas, reikia atkreipti dėmesį ne tik į jų efektyvumą, bet ir mitybos ypatybes.

Antibiotikai ir tam tikri vaistai gali sutrikdyti magnio pasisavinimą, ypač jei vaistai vartojami ilgai. Pavyzdžiui kontraceptiniai preparatai , diuretikai, teofilinas, varfarinas, dioksinas skatina magnio išsiskyrimą.

Magnį sunkiau pasisavina senyvo amžiaus žmonės dėl organizmo sistemų senėjimo. Pagyvenusių žmonių kaulai tampa trapūs, išnyksta regeneracijos procesai, dėl suprastėjusios inkstų veiklos netenkama vandens ir elektrolitų. Štai kodėl senoliai dažniausiai netenka troškulio pojūčio ar apetito.

Stresas irgi mažina magnio kiekį, ypač jei stresinė situacija ilgalaikė, o magnis kaip tik stiprina organizmo atsparumą stresui.

Taigi, neigiamų veiksnių tikrai nemažai. Ką gi daryti? Na, jei neišeina išvengti magnio praradimo, reikia jį susigrąžinti. Jei natūralūs budai per lėti ir ne tokie veiksmingi – galima tiesiog naudoti magnio preparatus, pavyzdžiui magneb6.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *