Mano sveikos gyvensenos 6 žingsniai

Taigi, nutariau ilgai nesvarstęs apašyti tokį daug maž „begineriams“ arba „dumiams“ (naujokams) skirtą sveikos gyvensenos vadovą. Skirtas jis labiausiai man, nes aš ir esu tas „beginneris“. Ko dažniausiai reikia norint sveikai gyventi? Nerašysiu iškarto apie super duper tempimo pratimus ar kažkokius kviečių daigų gėrimus. Come on, aš ne koks sveikos gyvensenos Master Joda ir ne Lukas Skywalker‘is. Aš tik noriu kažkokio savo gyvenimo upgreido (if you know what I mean). Na, užteks čia burną aušinti, kaip sakė vienas rusų aktorius: „koroče, Sklifasovskij“ (eik prie reikalo)

  1. Fizinis aktyvumas ir mankšta. Šiandienos pasaulyje, kai savęs be kompiuterių, „Smart’ų“ ir kitokių „gadget‘ų“ neįsivaizduojame, sėdimas darbas įtraukia vis daugiau žmonių. Jei dar važinėji į darbą ir iš darbo mašina ir namie iš karto ieškai distancinio pulto – nenustebk, kad širdelė streikuoja, o pilvas nemažėja. Taigi reikės pasportuoti, o kaip – išsamiau parašiau savo kitame straipsnyje apie mankštą ir judėjimą.
  2. Sveika mityba. Jei riebaluota pica ant stalo atsiranda dažniau nei kartą per savaitę, o vakarienei ieškau skrudintų bulvyčių porcijos – teks keistis, niekur nesidėsi. Daržovės ir vaisiai turi smarkiai papildyti mano racioną, o riebalus, keptas bulves, keptus bulvinius blynus (ajajai, kaip skanu…) ir visokį kitokį cholesterolio persunktą maistą teks pamažu, bet užtikrintai apriboti. Kitaip gali „pareiti“ kad ir kepenys, o kas nori riebių kepenų? Dar vienas dalykas – vandens vartojimas. Rekomenduojama per dieną išgerti bent 2 litrus vandens, aišku, tikslus kiekis priklauso nuo kiekvieno žmogaus organizmo savybių, klimato ir t.t.
  3. Streso valdymas. Šita sritis man dar pakankamai nauja, bet suprantu, kad nervų perteklius nieko gero neduoda, tik padidina rūgščių ir visokio kitokio briedo kiekį mano organizme, nuo ko prasideda skrandžio opos, na ir taip toliau. Be to gali atsirasti psichinės ligos (depresija). Taigi, teks išmokti valdyti savo nervus ir panirti į meditaciją arba maldą.
  4. Poilsis ir miegas. Jei miegate mažiau nei 6 valandas, tai… ką aš žinau, gal ir nieko. Nors tikriausiai nieko gero. Priklauso kas per žmogus esate ir kiek miego jums reikia. Sako, kad Nikolas Tesla miegodavo po 2 valandas per naktį, tačiau atsigriebdavo dienos „pakimarinimais“ Bent jau man po tokios nakties darbas vyksta „autopilotu“, kitaip tariant darbingumas krenta mažiausiai 50%. Žinoma, būna dienų kai reikia daryti metines ataskaitas, kai projektas spaudžia, kai vaikas serga ir prasideda nemigos savaitė. Visko būna, bet juk žinote, ką sako apie nuvarytus arklius…
  5. Tavo santykiai su aplinkiniais. Še tau boba devintinės… Kokie dar santykiai ir prie ko čia sveikata? Prie to, kad santykiai su aplinkiniais įtakoja žmogaus emocinę ir psichinę sveikatą. Ne veltui senovėje nusikaltėlius į negyvenamą salą ištremdavo, kad ten vargšeliai išprotėtų.
  6. Proto mankšta. Gydytojai rekomenduoja nuolat mankštinti savo smegenis: nepaisant savo amžiaus, išmokti kažką nauja ir nepasiduoti proto stagnacijai. Tai galėtų būti užsienio kalbos ar naujo dalyko mokymasis, šokių pamokos (dar ir pasportuosite), kryžiažodžių sprendimas, na kad ir statybos iš lego konstruktoriaus detalių. Sako, kad tokie dalykai atitolina Alzheimerio ligą. Ar labai – nežinau, bet žinau, kad ką išmoksi, ant pečių nenešiosi.

Tai tokie tie mano nustatyti žingsniai, o dabar pažiūrėsime ar aš jų laikysiuosi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *